vendredi 15 mars 2019

Premiu Timpesta 2019 : In altrò

Un testu di Chjara Tomasini


Maria hè a più anziana d’ottu zitelli, abbandunò i so parenti troppi miseriosi, u so picculu paese di Corsica pà andà in Marseglia ind’è a so zia. Quella l'avia truvatu un travagliu cum'è camerista in una osteria. 

Ogni ghjornu, dopu à u so travagliu, era famita, u so corpu era faticatu, ma vulia sempre andà à spassighjà pà cacciassi l'affannu. 

Maria và sempre à u stessu locu. Un pocu chjinata in avanti, avanza versu a fonte di a luci, à a fine di a calata. Quì, induve u tumultu di e persone hè menu pesante, quì induve u trostu ùn invade tuttu è ùn pò micca mascà u ciambottu di l'acqua. Stu rumore chì mancu a notte ferma. Di ghjornu, i cummercianti, l'artiggiani, l'omi è e donne ben vestuti viaghjanu freneticamente in i carrughji. A notte, un altru universu principia. I nuttambuli apranu un altru ballettu ritmatu da u sonu di l'ambulanzi è di i carri di pulizza. Quandu era in casa, di statina, si pudia adurmintà a finestra aperta guardandu i steddi, incù a sola musica di a natura. 

Quì, u so solu piacere hè a so caminata quasi ogni ghjornu annant’à a calata. Certe volte, a più parte a dumenica, sparte u so locu incu pescatori, famigli. Ma stu spettaculu ùn la rende micca felice, l'empie piuttostu di tristezza, li ricorda chì a so famiglia à idda hè luntana, aldilà di u mare. In a cità, a ghjente hè in ogni locu, a circondanu. Ma più ci hè ghjente, più Maria si sente sola. 

Oghji, ùn ci hè nimu annant’à a calata, u Maestrale s’hè invitatu. Maria pò apprufittà pienamente di sta peregrinazione. U maistrale, Maria u cunnosce, hà cresciutu cun ellu. I prufumi pizzicanu a so faccia, è cusì si senti viva. Per un mumentu, chjudi i so ochji è hè di novu in casa, cantendu, baddendu in tondellu incù i so fratelli è sureddi. U tempu si ferma, i so spaddi si sullevani, i so pulmoni si empiini di aria. Pò annasà l'odore di a machja, quiddu di u fumu di a cità hè sparitu. 

Maria apri l'ochji, a luce sminuisci, hè ora di vultà versu a cità, a folla è paradussalmente versu a sulitudina. 

Mentre ch'ella viaghja versu u so alloghju, i ricordi spariscenu, a rialtà a richjappa pocu à pocu. Entri ind’è i stritti, u so spinu si piega di novu, u so corpu sfala, l'anunimatu a si manghja 


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire