mercredi 15 avril 2020

Premiu Timpesta 2020 : U me paesu di rinascita

Una nuvella di Chjara Zeni-Digiacomo


Socu partita luntana di quiddi ch’e’ tengu caru, amichi è famidda, luntana d’ind’è mè. Mi ritrovu in un paesu scunnisciutu cù spondi culuriti. I muntagni scabrosi ci regnani annant’à a natura 

Prima, l’orlu di u mari à perdani a vista mi sbaculò, i turchini prufondi versu u largu, i so costi tinti d’azurru… 

St’Uceanu immensu chì pari senza spacatura, senza fruntiera, i so bucini di sciuma cusì putenti poni rivuccà ugni cosa. 

Da i so spondi marini incurrunati di rena d’argentu, si dipuniani par via di u currenti picculi perli chì rispichjaiani u lumu rigalatu da u soli. 

Dopu avè scupartu i costi mi socu messa in strada par i muntagni, è cusì m’hè toccu à passà à u principiu par una piccula cità. Ed eiu, ch’ùn pinsavu più pussibuli d’essa surpresa mi trovu à mezu à una festa naziunali. A ghjenti baddava è cantava ind’è i stretti, beddi pettinati, assistati quant’è ind’i tempi landani. Eppuru, ùn erani soli, erani accumpagnati da parechji animali : cavaddi, ghjacari, purchetti… 

Subitu vista da un abitanti, mi ritrovu ind’una strinta d’abbracci, pitturata annant’à u corpu sanu di turchinu, verdi è aranciu. Pitturà u so corpu in ‘ssu festivali hè simbolu d’allegria è d’appartinenza à a Nazioni. Tandu, mi sò lasciata intrinà tutta a santa ghjurnata. 

U lindumani, aghju ripresu a me via pà ‘ssi monti è mi socu persa in ciò chì mi paria d’essa una ghjangala. Era un immensità di virdura. Eru affiancata da Santu, un ghjovanu di quì, passiunatu da a natura è assai ricunnisciutu ind’u so cantoni ch’aghju scuntratu à veghja è chì m’hà prupostu di diventà u me guidu longu à stu viaghju. M’hà spiegatu chì per ‘ssi stradi a maestria riveni à a natura, è chì l’animali campani incù l’omini. Una volta calatu u soli, emu dicisu di pusacci pà dorma un pocu. Santu hà fattu un focu. Era maravigliosu, si sentia cantà i grillachji è mughjà i scimii. Sta ghjangula paria sticchidardena, un paradisu cum’eddu si senti à spessu, ma paradisu ùn era…. arburi immensi cù i sò radichi faciani mova a terra è ghjunghjiani à fà mutà a natura idda stessa. 

A nuttata francata, u soli ci faci fronti è seguitemu ventu in poppa. Ci semi mossi è semi passati pà parechji paesucci, certi sottu à a nevi. Semi sempri statu accolti di manera degna è sputica, i paisani ci anu datu vestiti caldi, da manghjà è da bia pà à seguita di u nostru viaghju. Ci hà presu parechji ghjorni par ghjunghja sin’à i sarri. 

St’immensità, cusì prufonda è putenta chì ci paria cusì luntana, era quì, davant’à no. Una volta chì semi ghjunti à a ciriccucula, un sintimu chì mi paria stranieru fin’ad oghji m’hà presu, cum’è s’eru libarata d’a me soma. Quidda stesa viota chì da l’in sù, ci faci percepì a ghjangala cum’è un pratu, chì ci mostra chì i paesi sò foli è chì u solu affari ch’impremi, ghjè a muntagna, regina incurrunata di ‘ssu mondu verghini. Stu vulcanu sempri in veghja hè un opera sacra. Santu mi dissi tandu : « Godi oghji ‘ssu locu ? U stimi innò ? ma ramenta ti ch’eddu hà suminatu a vita ma ch’eddu pò ancu purtà a falcina. S’eddu si disceta un ghjornu, ùn a ci francaremu » 


Illustrazioni : The Summit, Justin Wozniak, 2016


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire