dimanche 29 mars 2020

Fine da sgiò

Una nuvella di Suffia Marruchi


E fronde di u cipressu ùn duverebbenu ingiallisce nè cascà à e stagione fredde ? Sicuramente un' altra cunsequenza di u dopu. E canne taccate di viulettu l’ingiravanu cum’è sintinelle. Ellu, u mandile à palla incavatu in e narice, scavava. Avia sempre pensatu d'esse u primu à more s'ellu accadia una catastroffa è ch'ellu ci vulia à difendesi. U statu di e so osse, u so corpu debbule l'avianu datu tanti strazii à l'epica di nanzu. Forse era per via di sta resistenza ch'ellu era sempre quì. In vita. Forse era per què è per seppellisce i soi ch'ellu avia tenutu sinu ad avà. Era fattu oramai. A polvara di terra ingiallita cupria e so botte sbundate. U tufone tamantu induve ghjacianu i trè corpi era cupertu. Infine, ci misse una croce. Micca per credenza, chì a fede avia da tempu tralasciatu sti lochi di pena è afflizzione. Ma per ricordu. Per rammintassi chì sottu à sta terra malata è maligna eranu imprigiunate anime nobile. Avvedeci famiglia di u dopu. Famiglia di i strazii. St'ultimu cunflittu ùn avia lasciatu ch’à ellu scampatu. E so ricerche attive l'avianu cundottu luntanu da i soi. Francatu ch'ellu avia a fruntiera di a furesta per allevialli di a fame, ùn avia mancu intesu l'impatti è u ribombu di l'ultime cartucce. Ed era ghjuntu solu à tempu per nettà i lochi. L’irunia di a situazione era chjara : l'ultime interrazzione trà gruppi d'esseri umani eranu state affin’ di morte è di viulenza. Cum'è da principiu. 

Razzaccia. 

A pala, a lasciò in terra. À cosa li ghjuverebbe postu ch'ùn ci serebbe più nimu per seppelliscelu ? S’ellu firmava qualchissia in i cuntorni, piglierebbe solu a pena di viutalli e stacche. Si vultò in direzzione di u casale. 

U capu in i so ricordi, avanzava. Era questu u puntellu chì ritimava e so ghjurnate. Circà à manghjà, ripensà à a so vita di nanzu. Sbulicà e cucine di e case abbandunate per qualchì buatta è vugà nant’à un mare di memoria. Circà acqua fangosa, falla bolle è sugnà. Ùn c’era nunda di degnu in a so vita attuale. Nunda à chì vede cù l’impressione avuta fighjendu Mad Max à l’epica di nanzu. Quì era ancu peghju. Fughje, battesi, piattassi è pate a fame. In u filmu si facianu a guerra per l’essenza, oghje ghjornu si tumbava per cunserve scadute. 

Mentre ch’ellu marchjava nant’à a ricciata di a pruprietà, malgratu ch’ellu venia d’interrà i so ultimi amichi, si misse à pinsà à u caffè. Pinsà quantu serebbe dolce di sente l’odore di sta bivenda calda. U caffè. O quantu n’avia guastatu nanzu ! Quandu li cascava in cucina è chì, per mancanza di brama o una vaga quistione d’igiene, preferia ghjettallu. Ripensenduci, à oghje, l’averebbe puru liccatu nant’à e chjappelle! 

Sentia quasi u caffè di a so mamma. U listessu odore ch’avia attiratu una scatera di persone in a so cucina. Ella, chì malgradu e penurie avia apertu a so porta à tutti per sparte u pocu ch’ella avia. S’era vista ricusà ogni trattamentu umanu da e stesse persone accolte. Li avianu cacciatu a vita. Sguzzata da sopra à a tola. Per un caffè. 

Si piantò un istante è si piegò. À mezu à a terra ingiallita, una pianticella richjamava a so attenzione. Strappò l’erba in una splusione di polvera. Scansò u capu da ùn rispiralla. È quand’ella fù ricascata, strufinò a so truvata nant’à l’orlu di a so manica per nettalla. Era un ciuffu di bieta salvatica. Si misse in ghjinochji è circò s’ella era sola o in cumpagnia. 

Ancu di grazia ch'ellu avia compru u libracciolu di e piante in a so libreria mesi nanzu. Anc’assai ch'ellu avia principiatu à fassi insegnà di tuttu anni fà. Ùn si pudia parlà di survivalisimu ma propriu di sapè fà. È di prevene a pussibilità di mancà d'ogni cunfortu in u futuru. Secondu à ellu, un ritornu à a terra era impurtante. Essenziale. Ùn hè cusì, d’altronde, ch’ellu era sempre in vita oghje ? Cunniscia per pena u patrimoniu naturale di i so lochi. Micca cum’è a so cugnata chjuccuta ch’avia coltu è insistitu per manghjassi a nocca. Difatti, da quandu accadde a disgrazia, l’Auropa si perse in guerre fraticide è boycotts. L’isula fù tagliata di tuttu. Di pettu à u disastru eculogicu mundiale s’aghjunse quellu ecunomicu di l’isula. A mancanza d’organisazione in u trattamentu di u mullizzu è a poca agricultura, pruvuconu epidemie è fame. Assai ghjente morse in i primi mesi. A mancanza di cunniscenze per sfruttà e risorse, a paura di pettu à sta polveraccia chì falava di u celu arriconu a panicca. Guidata da a fame, a so cugnata avia insistitu chì a nocca era bona à manghjà. Ellu l’avia prevenuta chì, da capu à pedi st’erbigliula era velenosa. È fù a faccia torta di dulore è i membri sticchiti chì c’era vulsutu à mettela in terra, prima di scambià di rughjone. 

N’avianu scambiatu di locu . À principiu quasi tutti inseme. È pianu pianu, e sventure ne facianu mancà unu. Si ritruvò cusì à raghjunghje Bastia. Solu. 

A cità era deserta. Ma sapia, chì cum’è ellu, quelli ch’avianu sopravissutu giravanu in cerca di qualchì cunfortu vitale. A mutivazione di campà s’era spenta cù a perdita di i soi. Passò e so prime simane citadine à scruzzulà. Ozià. À fà ciò ch’ùn avia mai fattu : visitava i casali burghesi di a cità. Ognitantu allughjava in qualchì appartamentu lussuosu è disabbitatu. L’avia sempre vulsuta fà. Era ora di fassi piacè. 

Mentre st’andana scuntrò altri trè sulitarii. Certi i cunniscia di nanzu. Ma quale pudia sapè ciò ch’elli eranu diventati in sti tempi di scimizia umana ? Si suvitonu ma cun prudenza. Pò, cù u tempu, avianu scansatu a diffidenza è s’eranu alleati. S’eranu intesi d’avanzà inseme piuttostu chè soli. 

Avianu trovu un rifughju. A cità era vicina, ma a furesta, o ciò chì ne fermava, l’ingirava. Era statu ellu à sceglie stu locu. Un magnificu casale d’Americani. Era stata un’evidenza. Stunava in u paisaghju tralasciatu stu palazzu rettangulare di stile tuscanu. U tettu era à quattru pendite è in teghje. U giardinu, nanzu arburatu di palme, era avà puntellatu di fusti mozzi. E funtane maistose ornate di statue ùn ricacciavanu acqua ma mantenianu tuttu u so sensu. 

Nentru, una scala assai larga è di petra cullegava dui piani è à ogni rimpianu, e lastre esagonale pinte à manu pigliavanu u cambiu. Ringhere di ferru stazzunatu cumposte di sugetti delicati appughjavanu a perspettiva. E stanze larghe eranu viote di mobuli ma talmente ricche d’ornamenti nant’à i muri è i suffitti ch’elle parianu abitate. Affreschi, incartature fiurite, curnice, marmaru, tavulati, porte sculpite… u locu, malgradu u lozzu ignobile, mantenia un sapore di grandura. 

Avia cunvintu u gruppu cù un argumentu implacabile. Postu chì a so fine era vicina, tandu era megliu à campalla cum’è sgiò. È s’eranu stallati. 

Ghjunghjendu nentru, si pusò nant’à u so bancu. Un bancu di ginecolugu accunciatu. Una tavula per esse precisi. Quella dedicata à fà l’esamini d’obstetrica. Misse i so pedi nant’à e staffe ch’avianu accoltu più donne chè u so lettu. Mastuchendu a so bieta, si fighjò attornu. A stanza era ammubulata di qualchì truvata : u brasgeru à gasu ch’ellu si strascinava daretu da mesi, quatri napuletani pigliati à u museu, una lampada pipistrello imprestata à un nutaru, una scatula musicale à cilindru è tant’altre vestighe d’un tempu andatu. Si chjinò per piglià una tavula di castagnu è a cullucò nant’à i so ghjinochji. Avia principiatu à incidela da ghjorni. 

Custì, nant’à u so altare, davanti à u carminu di marmaru di Carrara, fighjulava u fucarile. 

Era spentu. Cum’è sta civilisazione. Oramai, nunda vulterebbe à a vita. È, pensò ch’ellu era sicuramente megliu cusì. 

Abbassò u capu, ripigliendu u so travagliu : « Quì ghjace Claudemir Lisandru d’Ornani, conte di u Nunda, sgiò di u dopu. Ultimu sopra vivente di sta razzaccia. » 

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire