samedi 5 mars 2016

Anumia hè u so nomu

Una cronica di Marcu Biancarelli


Si diciarà d’una catamalza umana chì à a fini nienti arriunisci, nè prughjettu cullittivu nè cuisioni ecunomica, nè valori custruttivi nè cultura à scambià, si diciarà di ‘ssa catamalza ch’idda hè un esempiu d’anumia. Di st’insembu sucialmenti sdruttu, individualizatu, sbuttatu è indiffarenti à u bè cumunu, di stu regnu di i suttibandi indu a pulitica hè sviata à u binifiziu d’uni pochi o ancu d’unu solu, di ‘ssu chjostru cuercitivu indu u puteri ùn si tramanda chè in faddu – è inveci di tramandallu à nomu di l’idei o d’una spiranza chì si poschi trasmetta – di ‘ssu chjostru dunca nient’ altru si diciarà. Chì no semu in tarra d’anumia, è anumia hè u nomu di quissu spaziu, è di st’essari ; anumia hè u nomu di ‘ssu paesu sciutu da a Storia.

L’anumia hè machja imbrusculata è ci si viaghja da solu. U forti ci hè forti ancu di più chì i reguli di drittu è di ghjustizia ùn ci sò chè rilativi, è chì i raprisintanti di l’ordini è di l’equità ùn cunnoscini più manch’iddi sti reguli chì ni sò i difinsori, è d’hè par via di u rinunciamentu di i so mandatarii ch’iddi sò in quissa scunniscenza, par via di l’incapacità di u puteri à essa altr’affari chè una finalità, altr’affari chè una cursa sfrinata à a ricunniscenza a più illusoria, a putenza a più effemera. In anumia, si abbaghja u so puteri, o s’anafurizighja, u tempu di ghjunghjaci, u tempu d’occupallu, ma ùn lu si aproda micca par veda più luntanu, nè par pinsà, nè par sunnià, chì u sonniu apparteni in propiu à quissi chì vidini più luntanu, à quissi chì circani d’avanzà. In tarra d’anumia, u cunsirvatismu hè una forza d’inerzia, un passavanti pà a rigrissioni. È si farà distinzioni, piazzendusi com’è vodda fussi da u cantu di u sonniu, à i sfumaturi chì esistini trà cunsirvatismu è prisirvazioni. U cunsirvatismu metti in iscatula è imponi i catari ; a prisirvazioni salva in vista di l’evuluzioni futuri. L’anumia ùn si primurighja micca di l’evuluzioni futuri.

Cussì si diciarà dinò chì a predazioni hè un attributu significanti di l’anumia. È si duventa ingurdu in anumia, di a forza di i debbuli, di i ricchezzi sutt’à tutti i so formi, è di u tarritoriu à prisirvà. Un tarritoriu chì si spachja à ‘ssa manera, chì s’intazza com’è una salma in dicumpusizioni, hè un tarritoriu dund’iddu ùn sarà firtili chè u bisognu immurali di u prufittu subitaniu. Ma, à modu stunanti, unu spaziu cussì discrittu cheri à spissu a murali è i valori, è l’identità sacra è santa, ni chjama di solitu à i virtù, è cunnosci i travistimenti multiplici è i mascari di l’ipucrisia. Ed hè à nomu di i sulidarità, è di u duvintà imprubabili, è par via di a lacrimera perpetuali chì l’anumia si stalla, com’è solu bè durabili par l’essari minori è atumizati. Ma chì credini in a disusanza di i simbuli. Chì credini à a so propia bucia. Cussì si pienghji in anumia u paesu datu à i cunquistadori, cussì si briona in anumia contr’à u sempiternu sacrileghju, ma s’iddu ci hè puri un locu dundi tradisciasi sè stessu hè una regula di vita, hè u paesu d’anumia.

Paesu offertu indu tuttu si vendi. Indu tuttu si compra. Paesu dund’iddi ùn vani insembu chè i pussissori di u tempiu. Paesu dundi u corpu cullittivu si vidi smimbratu. Quì ind’iddu cresci u sprufundu, nant’à i germi assiccati. Chì sì l’acculturazioni dà u telu in anumia, l’incultura ùn cummovi, nè cummovi a so viulenza. Nè a forza di i suttibandi, l’ignubilità di i curruzzioni, a prizzighjera di l’animi. Chì l’anumia dici rimundulera, è imponi di zimbà a schiena. Pà unu impiegu, pà un allughjamentu. Pà una cunfratulera o una porta meza aparta. Pà una simplicia scrizzioni à u libru di a vita. In quissu spaziu dundi u salvaticu hè ciò ch’hè custruitu, è dund’idda curri l’invidia – denti di fora – annant’à ciò ch’hè inditu.

L’anumia, dunca, com’è una cità aparta dund’iddi pascini i lubba. Sintitili urulà, sintitili mughjà i so miti è i so prigantuli, feti casu à i so rituali è i so falsi unioni. È vo vighiti infini chì paesu hè u vosciu, è vo cunnoscati u so nomu.


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire