mardi 23 avril 2019

Premiu Timpesta IV : i risultati

22 testi erani in cumpitizioni pà ‘ssa quarta edizioni di u Premiu Timpesta, cù una bedda mità di scritti fatti da liceani, è una ghjuria di 18 membri prisidata quist’annu à modu unurificu da u scrittori Alessandro De Roma. St’apartura versu a Sardegna vicina era ben sicura a tistimunianza d’un disideriu pirmanenti di u Cumitatu di ridazzioni di u bloggu : muscià ch’un cuncursu literariu in lingua corsa pò intarissà al dilà di i fruntieri di l’isula, è ancu ghjuvà di verga cù i criatori è i littori d’unu spaziu culturali più largu, ma à tempu beddu cumunu. A prisenza dinò quist’annu in a ghjuria d’Emmanuelle Caminade, critica literaria di u bloggu l’Or des Livres, sempri curiosa di ciò chì si scrivi in Corsica, rinfurzaia ‘ssa dimarchja. U corsu pò essa lettu, ed hè lettu, cù unu sguardu amichevuli, da partuttu indu l’imaginazioni – è internet – permettini di viaghjà. Quì s’impunaria ancu unu smiley cù un surrisu.

Premiu Timpesta 2019 : Laure Vincenti

Solu 11 testi annant’à 22 ani ottinutu i punta da a parti di a ghjuria. è in quissa selezzioni parpena chjusa, hè da rimarcà chì dui liceani sò riisciuti à alzassi in una classifica implacabili (quì dinò a dimu cù u surrisu) : Laurélène Cavallini-Negrel è Manon Sarrazin. Ma u testu chì hà marcatu supratuttu i membri di a ghjuria hè statu quissu di Laure Vincenti, insignanti in Bastia, un testu intitulatu 8ore è 25 è chì trattaia d’un sughjettu sinsibuli è abbastanza tristu : a morti d’una zitedda, vittima di i colpa di a so mamma. Liatu à una rialità insuppurtevuli, à i prublemi di sucità i più attuali, u testu pichja i cuscenzi è ci intarpillighja à u più prufundu di l’anima. Senza cuncissioni, è cù una forma di collara chì u sughjettu rendi guasgi impussibuli à cuntena. Ma al dilà di a tematica, hè u stilu è a struttura di u scrittu chì palisaia una singularità putenti missa in avanti in guasgi tutti i vota. In ‘ssu testu, nisciun’ lirismu, ma a rialità fretta, annunciata da parichji boci : quissa di a maestra, d’un educatori, di a mamma, d’un raportu d’autopsia ghjacciatu, è ancu quissi induvinati d’altri ziteddi di a scola. Un intricciu di parolli, cumpostu cù maistria, cusgitu cù talentu, è chì faci literatura senza cuntesta. Un gran primu premiu par dilla à l’accurta. 

Premiu Rivilazioni : Ornella Nobili 

‘Ssu premiu hè datu da i 7 membri di u Cumitatu di T&T, è à parta da u mumentu chì Ornella Nobili ùn avia vintu u primu premiu (classificata in terza pusizioni quantunca), era guasgi impussibuli d’ùn cunsacralla micca d’una manera o d’un’ altra. U tempu torna – manifestu di scrittura, hè cussì un testu chì ci faci entra in l’intimu u più sacratu di l’attu di scriva, cù una intruspizzioni d’alta riflissioni è a stampa d’una cultura affirmata – ramintemu chì l’autori ùn hà chè 18 anni – chì sò evidenti. A maistria linguistica, dinò, è stilistica, imprissiunighjani. Tandu, difficiuli d’ùn veda micca chì ‘ssu premiu rivilazioni ùn hè chè una simplicia furmalità, a tappa d’un mumentu, pà una scrittrici chì si scrivarà prestu trà i piumi i più impurtanti di a literatura corsa à vena. 

Premiu di i Littori : Laurélène Cavallini-Negrel 

Da u cantu di i littori, u premiu hè rivinutu à Requiem, di Laurélène Cavallini-Negrel. Da nutà una mubilizazioni maiori di i vutanti (158 !) in dirizzioni di i testi di liceani, ciò chì era nurmali quandu si sà chì st’elevi ani travaddatu tutta l’annata in vista di u cuncursu, è studiatu parichji testi di u bloggu. Ma ùn caccia nudda à a qualità di u testu vincidori, chì miritaia bè sta prima piazza. Laurélène Cavallini-Negrel ci pruponi cussì d’entra in u ciarbeddu d’un serial killer, è di veda di chì manera vesti u so disideriu di bistialità. L’ambienti saria guasgi vitturiana, denduci l’imprissioni di truvacci in un racontu annant’à Jack The Ripper, ma cù una tinta di mudernità aghjustata cù minuzia. U stilu è a scrittura sò ammaistrati, à tempu à i cambiamenti di situazioni. Un veru testu di cuncursu, par dilla chjara, è quì dinò una scrittrici in duvintà, appassiunata di literatura, è chì prupunarà senza dubbitu l’opari i più intarissanti in u futuru. 

Minsioni Spiciali 

A qualità generali di u cuncursu era tali chì quist’annu u Cumitatu à vulsutu metta in rilievu d’altri autori, è attribuisciali i minsioni chì t’ani par no’ u valori d’un premiu. Hè u casu pà Philippa Santoni, cù unu scrittu chì moscia ghjà u niveddu d’una scrittrici cunfirmata, è una tematica icunuclasta chì hè piaciuta monda à l’insembu di a ghjuria. Altra minsioni pà Nicolas Rey, chì hà finitu sicondu di u Premiu Timpesta pà a siconda annata, è chì avia avutu u Premiu Rivilazioni pà u passatu. I nivedda di littura di u so scrittu, pruvucatori, intarrugatori, u so imaginariu ghjiratu torra versu l’America, sò stati più chè rimarcati. Infini u ghjovanu Roman Clementz prupunia un testu furmidevuli, beddu particulari, chì sfruttaia un universu storicu è culturali di i più originali. A so manera di biffà u classissismu literariu di l’epica rumantica era una sfida – riisciuta – chì miritaia in tuttu d’essa missa in valori. 

Par finiscia, vulemu ringrazià l’insembu di i participanti, supratuttu pà a qualità pruposta, è i so raconti chì da veru ci ani campatu. I nosci ringraziamenti dinò à i littori, è à i membri di a ghjuria ch’ani arricatu tuttu u so seriu, è i so cumpitenzi, à un’ edizioni 2019 di riffarenza. L’ultimi parolli, i lacaremu infini à Alessandro De Roma, u prisidenti d’onori di quist’annu, spirendu ch’iddi ralligrarani u publicu quantu ci ani ralligratu à no’, è ch’iddi farani nascia tanti vucazioni al dilà di u cuncursu : 

« Sono stato davvero felice di poter leggere i vostri testi, tutti diversi e interessanti. E' stato un onore. Non c'è niente di più bello per uno scrittore che trovare le parole giuste per conquistare un lettore e voi avete una lingua che ha un grande potere, continuate a usarla con coraggio e senza temere nessuna sfida. Un caro saluto a tutti i partecipanti e spero di vedere presto i vostri libri sugli scaffali delle librerie italiane. Alessandro De Roma »

Ritrattu : Laure Vincenti, chì hà vintu l'edizioni 2019 di u Premiu Timpesta

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire