mardi 14 avril 2020

Premiu Timpesta 2020 : È cusì sia

Una nuvella di Suffia Marruchi


Eranu tempi duri ma nimu si ne lamentava. Sopratuttu chì nisunu avia cunnisciutu megliu. Peghju sicuramente. Ma ognunu vacava à e so faccende. Tenia u so rolu in a sucetà. Rolu impostu da putenze suprane oppuru sceltu secondu à e capacità persunale. 

Diana s’occupava di a chjesa. Vechja figlia, alta appena più chè u benedittinu, cù i tratti dolci è virginali, si dava di rimenu per tutti. 

U soiu, u rolu, pensava, era u più impurtante. Curà l’ecclesiasticu. In casa ò à l’altare. Ma a so missione divina era di più alta. A si rammintava ogni volta chì facia riparte a fiamma di e candele di i cristiani. 

Spessu andavanu per trè : per i morti, per i vivi, per i malati. Ella, cun a devuzione chì a caratterizava, permettia à i cumpaisani di vede e so prighere raghjunghje u celente. Custudia e so attese cun cura. Cum’è e so fiaccule. Ma ognitantu, secondu à e famiglie cuncernate, spenghjia qualchì speranza. Dopututtu, ùn valia a pena d’offre perdonu o di dà risanamentu à certi scrianzati. Eranu miraculi guastati per ghjente ch’ùn valia una baiocca. Ùn a si meritavanu. 

À u sgiò curatu, l’offria tuttu u so tempu. L’ingrassava. U viziava cum’è una mamma. Ognitantu, ùn si cuntentava d’apreli solu u librone di a messa. Li apria dinù l’anche. È hè, à rota alzata, ch’ella cuntinuava u so Paternostru. Un prete in forma è felice, mantene a fede soda in u rughjone. 

Diana era u cugnome di a puppatula di a so mamma da zitella. Chì sprupositu d’avelli datu u nome d’una divinità greca. Seria statu megliu Divota o Maria. Ma i soi, ùn eranu micca stati bon cristiani, ci vulia à dilla. Hè per questa chì li avia ricusatu a strema unzione à l’ultimu. Ùn si parte micca in pace cù u creatore senza avè datu u massimu in a so vita ! Pensava què di quasi tutta a so famiglia. Tutti peccatori. Fora di a so zia Letizia. Ella, agia per a cumunità cristiana. 

Quandu a so figliola Lina era scappata cù un scelleratu, pensendu di furzà i soi à accettà di maritalli, ùn s’era scumposta. Da bona cristiana, era stata Diana à truvà u piattatoghju di i fughjiticci è à prevene i parenti disunurati. Di colpu, Letizia avia prupostu à a so figliola di scuntralla per appacià e cose è cumpralli i panni di futura sposa. In u mentre chì e duie giravanu e butteghe di stofa di a cità, a mamma pretestò di vulè fà una prigheruccia è entronu in a cappella di u cunventu lucale. Si ne escì sola. Lasciendu a figliola in preda à a sgumenta è a e sore Carmelitte. Per u sempre. 

A storia ùn piantò quì. Chì u fidanzatu circava a so innamurata senza rifiatu. Da stu mumentu, fù à Diana di piglià u restu in carica. Era custì ch’ellu pigliava sensu u so impegnu pè a cumunità. 

Cuntattò un pretendente tontu di a so nipote. Un scemu di u paese. Li prumise chì, s’ellu tumbava u fughjiticciu addisperatu, averebbe avutu a so nipote per sposa. À capu à dui ghjorni, l’affare fù piegatu. L’amurosu sottu terra. A nipote data à Diu. È u tontu in prigiò. 

Tantu, à chì ghjuvavanu in stu mondu bufaloni simuli ? 

Diana campava a so fede felice. Pigliava dinù cura di i malati. À quelli ch’eranu stati boni parruchjani, li dava u so tempu ogni dopu meziornu. Accumpagnenduli sin’à l’ultimu soffiu. À quelli altri, spessu, li bastava una visita. Una prighera. Un’ostia cù u so toccu persunale è trapassavanu. Vedeli torcesi sott’à l’effettu di u velenu era a so vittoria maiò. 

A so mistura persunale l’accumpagnava ind’è e missione e più impurtante. Li tuccò à recità qualchì Ave Maria quandu dete u so contu à a puchjucula di u paese. Quella a dava à chì ne vulia. È ùn si cuntavanu più i masci infrebbati ch’ùn facianu chè francà l’usciu di a so casa. 

Diana pretestò un appuntamentu cù u prete per fà entre a dunnaccia in chjesa. Sta volta, u velenu era in l’acqua benedetta. È quandu si signò, u ditu intintu è u cuntattu cù a so pella traccionu u so destinu. A truvonu qualchì ghjornu dopu. Sticchita. I polsi sempre liati à u so lettu. L’ultimu amante sparitu. È a bocca schjumacciulente. Ti stà bè o lufiò ! 

A pichina avia tecniche sfarente secondu à u male fattu. U peccatu in causa. Certi malfattori cascavanu mentre una spassighjata nottambula. C’eranu epiche induve l’infarti si multiplicavanu. Criaturacce di u peccatu si ne murianu per via di e streghe pocu dopu u battesimu o u partu. Altri, ùn eranu stati purtati à a casa di l’urfanelli cum’è prumessu. Ma li servianu di suvu in u so ortu. 

Ci n’era per tutti i peccatori. 

Pensava a sta piazza maiò ch’ella tenia, mentre ch’ella inzuppava e pagine di u missale di u so piuvanu. 

Un prete chì, d’un colpu, si mette à scrive puemi burlosi ùn pò esse chè guastu. Ma cosa l’averà pigliatu per sorte di a strada diritta di u Signore ? 

Era un tradimentu versu u creatore. Un tradimentu versu à ella. 

S’affaccendava. Lesta lesta. Avia intesu parlà d’un santu, appena esciutu da u seminariu è chì duvia vene in u cantone. Ùn ci era tempu à perde. 

Stasera, dopu à a so ultima seenza di devuzione carnale, ci duvianu esse e vespere. 

Di liccà e so dite girendu e pagine di u librone santu, sgiò curà ùn si serebbe mai rimessu. Un surrisu malignu s’era stampatu nant’à a so faccia di a santa donna. 

« Sò a manu di u Signore. 
Ciò ch’o facciu hè per rendeli onore. 
Requiem aeternam. 

È cusì sia. » 

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire