mardi 5 janvier 2016

I trè Dumenicu (3/3)

Una nuvella di Jean-Yves Acquaviva


Dumenicu addunì i so figlioli in u salottu, cacciò quattru pistole d'un cascione è tirò u cane d'ognunu. Ne spose trè nant'à u tavulone di noce à meza pezza è si tense u quartu. Avaria pussutu tumballi da per ellu, compie a so opara di a so manu. Vide in st'ultimu instante l'occasione d'una fine trabella, l'appogeu di st'arte novu ch'ellu avia invintatu è chì si n'andaria cun ellu. Offrendu à a pusterità a fiura magnificamente boffa d'un'alma sola lascendusi attempu quattru invillopi carnali oramai senza utilità. Cullarianu ver di u celu o s'affundarianu in infernu ùn avia impurtanza, sola cuntava a so eternità.

Li disse ch'era ora, chì ci vulia à suvitallu. Era sicuru ch'elli farianu ciò ch'elli facianu dapoi sempre, ch'elli accunsentarianu un'ultima volta d'un stessu abbriu à a so scimità. L'avia criati, i pudia strughje, megliu, decide ch'elli si strughjarianu da per elli. Pisò a so arma, si ficcò u cannone in bocca è tirò senza esitazione. I so figlioli fecinu ciò ch'ellu avia prufetizatu, adoprinu a stessa vuluntà. Li vultonu u spinu è andonu à passi lenti ver di u purtone chjosu nant'à u so mondu dapoi ch'elli esistianu. L'aprinu è videnu u turchinu di u celu, sentinu u trimulime di l'alburi sottu à a carezza di u trattu vesperale è a vita chì l'aspittava.

Dopu à avè frustatu parechje famiglie d'accolta eranu scalati ind'è una parintella di u so babbu. Una brava donna persa mezu à duie età, abbastanza umana per piglialli cun ella ma troppu niscentre per vedene l'uscurime. I ghjatti è i cani di u carrughju li bastonu un tempu. Sin'à u liceu quandu a Dumenicu femina capì chì l'omi a vardavanu. Unu di i primi à fallilu sente fù u so prufessore di lettare, isciutu da anni è anni da l'università, ma u core sempre pienu di a spiranza di tramandà u sapè ch'ellu ci avia acquistatu. U lasciò fà, attizzendulu ciò chì ci vulia da ch'ellu si scordi di e trave murale è deontologiche. Svilendu una spalla, scrignendu a so camisgia, li prumittia a so pelle nuda. Quandu l'omu ebbe compiu di calpighjà ognunu di i so pincipii è a ci fece à pruponeli un scontru più addattu à e carezze, rise è li dede un pezzu di carta. Adossu eranu scritti un'ora è l'addirizzu d'un parcu scantatu da u centru di a cità è chì nutria una mansa di fole urbane. Dapoi dui anni, omu ci avia trovu parechje salme sfragillate di colpi, culpite d'una viulenza sprupositata.

Una mez'ora nanzu l'ora cunvinuta l'omu piantò a so vittura vicinu à l'intrata. Francò u purtone di farru è si misse à pusà nant'à una panca da duve a vidaria ghjungne. Vulia gode di u spitaculu di sta giuvanotta viaghjendu à via d'ellu, mossa da a brama di culmà tutte e soie. À passu ligeru s'avvicinaria, mirendulu cù i so ochji ingordi di tuttu ciò ch'ellu l'avia da amparà. Saria u Pygmalion di u so piacè novu, spulendu senza contu a so scenza voluttuosa. Ùn avia micca da ghjucà i Humbert Humbert dendusi à l'abbagliulimi ninfuletti è innamurassi di sta Lolita di paccuttiglia. À quandu a so fame saziata, a lasciaria per chì d'astri, in d'altre loche è d'altri tempi, prufittinu di u fruttu di e so lizzione. Dopu à avè aspittatu un'ora, mentre ch'ellu s'arrizzava pinsendu chì purfine ùn avia più nulla à amparà di l'usi puttaneschi, ghjunse. A fidighjò, cum'è privista, lascendu u so visu vestesi d'un surrisu suddisfattu. A siconda dopu, ebbe l'impressione chì u so capu schiattava è cascò in pianu. 

Quand'ellu si discitò, era appesu per i pedi in una pezza bughjicosa, spugliatu in Cristu. A so bocca, chì avia sunniatu di basgi infiarati, era tuppata da un pezzu di stofa brutta è puzzulente. Ingiru à ellu, un catamanzu d'ogetti tralasciati da l'anni cumpunia un orrende sottusopra. Cù e so bracce, ch'ellu stinzava à staccalle, pruvava indarnu à pisassi è dà sullevu à e so carne tazzate da u canapu. E so dite pudianu ghjustu sfiurà u sulaghju impiciatu d'una materia nera è ogni sforzu facia cresce u dulore. U capu à l'orlu di scuppià, vide in una nebbia pagna trè macacciule chì intrianu in a pezza. Mentre chì duie s'avvicinavanu, a terza stede nù l'ombra. U primu colpu minò à u fegatu è fù u dilughju. Cum'è dui buzzori à nant'à un saccu di rena pichjonu à sciappassi e mani. Per l'anche è e bracce, si ghjuvonu di legna è di farru. L'omu sintia u sangue invadeli a gola è inciccià u stracciu chì assuffucava i so mughji. U lume zirlò è li brusgiò l'ochji. In un ultimu sforzu per teneli aparti, ricunnobbe a giuvanotta. Vistuta di manera sfarente, i capelli stinzati per parè più corti, passava da unu à l'altru di i so boia, li magnava a bocca à basgi diavuleschi. Eranu simuli, tale trè candelle di sangue. Infine a zitella s'avvicinò, cacciò u tissutu lascendu scappà una ganga liquicciosa chì u sulaghju parse ingollesi. U chjappò per i capelli, ponse e so lapre nant'à e soie è d'un colpu seccu, u scannò. A fola era bugiarda, ùn hè micca in u parcu chì u so baschicciu fù trovu. Quandu omu u scuprì ghjacia nant'à un lettu di mullizzu in un ruminzulaghju salvaticu da sopra a cità.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire