mardi 16 mai 2017

Premiu Timpesta 2017 : i risultati

Premiu Timpesta 2017 : Marianghjula Agostini

Annu passatu, Joseph Antonetti vincia u primu Premiu Timpesta cù un testu chì imaginaia u parcursu d’un ghjovanu Palistinianu chì, fertu da l’upprissioni, sciddia u spaventu di u tarrurismu par difenda a so causa. Inghjustizia, suffrenza è niilismu erani i linei di forza di ‘ssa nuvella. Quist’annu, hè sempri una tematica liata à i cunflitti di u Mezorienti chì permetti à Marianghjula Agostini di scunvincia a ghjuria è di ghjunghja cussì à a prima piazza. Ma, dendu boci à u baddarinu sirianu Ahmad Joudeh, chì si feci cunnoscia baddendu in Palmira, hè quì una risistenza di u spiritu contr’à a barbaria, una lutta di l’arti contr’à a scimizia di l’omini chì si trova à u centru di u scrittu vincidori. Agostini ùn inventa nudda, ùn circa micca à custruiscia una storia in ghjiru à un parsunaghju chì esisti bè. Più simpliciamenti, u faci parlà, è cuntà u so parcursu, i so gioii, i so spiranzi, è à traversu à iddu hè l’orrori è l’assurdità d’una guerra senza fini chì ci faci stringhja a cannedda. D’una certa manera, Anghjulamaria scrivi quì intantu chè intarpreta, narratrici, è conta à traversu à una storia singulari un pezzu di l’umanità cumuna. È quissi chì l’ani vista annant’à a scena cù u so gruppu In Via ritruvarani in a scrittura di ‘ssu racontu, stranamenti, u filu lindu è sinsibuli ch’hè u soiu quand’idda canta. 

U Premiu Spiciali di u Cumitatu pà Nicolas Rey

Appassiunatu di ballò è di storia, Nicolas Rey hè dinò un gran viaghjadori. I so primi scritti funi i cronichi d’un viaghju guasgi iniziaticu in Bulivia è in Argentina, uni pochi d’anni fà. Ni feci un libru pà u piaceri, ch’iddu spartisti solu cù i so amici à u ritornu, ma ghjà u so talentu di scrittori cumparia cun evidenza. Sempri ghjovanu ghjovanu, participaia pà à prima volta à un cuncursu literariu quist’annu. Nienti di stunanti sì a so ispirazioni l’hà purtatu à ramintà un fattu tragicu di a storia, u tirrificanti maceddu di Sand Creek, in 1864, quandu i Cavaglieri di u culineddu Chivington attacconi un campamentu cheyenne è arapahò suminendu a morti è a disulazioni daretu à iddi. Nicolas scrivi à a prima parsona, invintendu u parcursu d’un ghjovanu suldatu – mai numinatu, à l’imagina di u parsunaghju di McCarthy in Blood Meridian – chì ni firmarà marcatu à vita. Ambienti di sburnacera è massacri in a nivi, hè in un sunniacciu di sangu è di dulori chì l’autori ci porta, ‘sendu pienamenti quì, ramintemula, in i tematichi fundatrici di u nosciu bloggu.

Premiu di i littori : Ghjuvan Federiccu Terrazzoni

Cunnisciutu com’è pueta, è impruvisatori di talentu, u Bonifazincu Ghjuvan Federiccu Terrazzoni avia ghjà participatu à u cuncursu Natali Vastu chì no’ fecimu uni pochi di mesa fà in cumpagnia di a squatra di Littera’Tarra. S’era classificatu tandu cinquesimu, fendu ghjà un cuncursu rimarchevuli. Vinci oramai u premiu di i littori, largamenti in testa cù unu scrittu chì sciddia una tematica forsa più cunvinziunali, quissa di a vindetta, ma trattata à modu uriginali è efficaci, ciò chì raprisenta u cuntrariu d’un eserciziu faciuli. In un dicorru cunvinutu di ricusu matrimuniali è di vindetta familiali, Terrazzoni riesci à fà senta a boci d’un ghjovanottu chì, scantatu da u mondu è à l’orlu di mora, sà purtà un ultimu missaghju di spiranza è di paci. L’imaginariu di l’autori è a qualità incuntistevuli di u so stilu sò stati l’ingridienti forti d’una bella vittoria. 

Hè d’altrondi ciò chì risorti da ‘ssu cuncursu, indu i scritti ritinuti erani d’altu niveddu : i vincidori ani sappiutu metta à paru a singularità di u so stilu è a forza di a tematica scelta. Ani sappiutu marità u tonu è a timpesta maraviddosamenti bè è tandu, no’, ni semu i più filici.


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire