mardi 20 septembre 2016

A sagà di Mörd Ochjibassu (1/3)

Una nuvella di Marcu Biancarelli


Mentri chì a festa si parsiguia in u skáli, a pezza cintrali di a casa longa, Unn è Hrut si ritironi in una camara di u fundu chì l’era stata risirvata pà cunsumà u matrimoniu. I parenti è l’invitati ùn manconi di cumintà ‘ssu mumentu sulennu cù parolli grassi è scherzi amichevuli. U vechju Snorri, u pueta, lampò ancu à u maritu chì, sì à a fini vulia rinnuncià o ch’iddu si sintia troppu fiaccu pà assicurà u so duveru, iddu era sempri abbastanza validu par piddà a so piazza. Mörd Ochjibassu, u babbu di a bella Unn, ùn paria tantu d’apprizià stu sensu di a risa, ma postu chì tutti si sbiddicaiani senza ritegnu è chì i so amici li pichjaiani complici in u spinu, feci u sforzu di trasfurmà a so disapprubazioni in ghilusia finta, è minacciò à Snorri cù un pugnu vinditteri chì l’altru feci neci di riceva in pienu muccichili, lachendusi cascà da a panchetta in legnu com’è s’iddu era statu acciaccatu da u falsu colpu. I risati riduppioni, è i sposi laconi ‘ssa cumedia à daretu chjudindusi in a so piccula camara.

Unn posti à lampa à ogliu annant’à un tavulinu è righjunsi u maritu ghjà stesu annant’à u lettu. Se filici o guerrieru valurosu ? Mi disidarighji ? O se troppu briacu par assicurà u to duveru d’omu ? Hrut a tirò ad iddu è a basgiò in bucca cù un appittitu chì valia tutti i risposti. Quandu a lintò, a ghjovana sposa ùn poti ritena un suspiru bistiali chì annunciaia a so brama di goda com’è una scema. Senza trigà, si sfeci di i so panni è lacò sbuttà i formi vuluttuosi di i so petti è di i so arsaconi. Unn cù l’anchi longhi era avali davanti à l’umonu, è l’apria i so cosci par falli mirà i sciala chì l’aspittaiani. Iddu li presi i puppuli à dui mani è cuminciò à manghjalli baviendu. Murzica a punta, li dissi Unn, murzicali bè, è iddu si missi à murzicà i tittuli duri, à stringhjali è à torciali senza nisciuna sgena. L’effettu annant’à a moglia paria radicali, è risicò ancu una mani à mezi anchi par veda quantu po’ era di brama. S’intrusciò i dita, è s’attardò à carizzà i grossi labbra imbuffati cù un suddesfu di furdanu. Non solu era bè dutata è bella, a so moglia, ma in più era pulposa è libidinosa à un puntu ch’ùn avaria mai spiratu. À tè avali, cacciami ‘ssa robba ch’ùn tengu più ! È Hrut feci falà i so braghi par libarà u so membru. A prima riazzioni d’Unn à a vista di ‘ssu biacculu fù di manifistà a so incredulità cù un picculu stridu stunatu, po’ quantunca cuminciò à essa inchieta, dumandendusi di chì manera un mostru paghjesu l’avaria da entra in u corpu. U maritu a lampò nant’à u spinu, è rilivò i so anchi u più ch’iddu pudia. Appughjò a punta imprissiunanti di u so viscaru imbuffatu annant’à u sessu di a so innamurata, è circò à buccà pà ziffalli indu ci vulia. Unn, à principiu, si lacò fà, cridindu chì i cosi viaghjariani da par iddi, ma, à a siconda buccata, intesi tutta a so vaghjina chì strappaia, è si ritirò mughjendu di dulori. Se troppu grossu ! Ma nò… Uh mamma, n’aghju intesu quì ! Acchetati, hà da passà… Pruvoni dinò, ma u dulori fù ancu più intensu, è a moglia briunò un’ antra volta, è ùn poti nemmenu impidì di sorghja certi lacrimi di suffrenza. Circoni à ghjunghjaci dinò un beddu mumentu, ma tutti i so tentativi firmoni senza successu. À a fini, si ricunfurtoni d’un’ antra manera, ma d’evidenza un affari ùn funziunaia micca tr’è iddi. Iddu era muntatu beddu troppu largu, è ancu troppu longu par chì u so assaltu ùn fessi pinsà à quiddu d’un cavaddu, è idda era più strinta chè ciò chì a so andatura furzuta lacaia imaginà. Socu un omu nurmali, dissi iddu guasgi com’è una scusa. A so, li risposi idda circhendu d’ùn palisà micca a so inchiitudina.

Un annu dopu, Mörd Ochjibassu era in cumpagnia di Thorgils u Cilibatariu, à a so casa di i Paddola, è discuttiani di a cuncissioni d’una mandria chì u maestru era prontu à accurdà à u sicondu. U ripastu era cumpostu di pesciu siccatu è di skyr, ‘ssu latti caghjatu chì l’Islandesi inguttiani tuttu l’annu. Thorgils era un sirvitori fidu, è u vechju Mörd u vulia riscumpinsà di a so divuzioni. Fighjola o Thorgils, dicia iddu, quist’annu u to impegnu hè statu di i più utuli ; parlemu appena ; cù i to sbirri seti stati quissi ch’eti cuntorru u più di robba ; à a pesca à u baccalà, ma dinò pà a caccia à u boiu marinu, ùn ci n’hè com’è vo, è ùn arrispareti i sforzi pà truvà u legnu di custruzzioni longu i spiaghji, è nemmancu l’ovi d’aceddi salvatichi o a carri di i baleni arrinati ; aghju bisognu chì calchissia si stallessi annant’à i me tarri di a Gljúfrá, a vadina di l’abissu ; prupongu chì tù ci punissi u granu neru in i loca cultivevuli, è po’ chì tù sfruttessi u fiumu ch’hè carcu à truiti è à salmoni ; piazzendu a to mandria culà, pudarè dinò surviglià u Grisgiu, chì s’accupa di i me pecuri in i muntagni di Grísartunga, iddu t’ubbidisciarà, è tù ubbidisciarè à mè ; a to paghera sarà ghjusta, micca solu parchì tù sarè patronu di ‘ssu stabilimentu, ma dinò parchì a to situazioni middurarà, chì prestu ti pudarè marità, è tandu m’accumpagnarè à l’Althing com’è omu di bè, cù tutta a me seguita… Thorgils u Cilibatariu, chì com’è monda sirvitori ùn paria tantu sinnatu, accunsintia à tuttu è capizaia à i prupositi di u vichjettu. N’erani à succillà u so accordu quandu i cavaglieri chì affaccaiani da i landi di Reykjardal, à livanti, si prisintoni à l’intrata di i Paddola. Era a bella Unn, a so fiddola, chì ghjunghjia cù a so scorta. Erani i mesa ch’ùn s’erani visti cù u babbu.

Fecini festa pà u ritrovu, è si manghjò salcicci à vulintà è ancu una multitudina di pesci chì i piscadori di Mörd aviani chjappu in u Borgarfjord, po’ una parti di l’assemblea si resi à i bagni caldi mentri chì l’altri – uparai agriculi pà l’iscinziali – firmaiani à a mandria di l’húsbóndi, u maestru di casa, pà appruntà u ritornu di a piccula truppa. Mentri ch’iddi si bagnaiani, Mörd dumandò ciò chì ghjustificaia a prisenza di a so fiddola cussì luntanu da i prupiità di u so maritu. Idda spiicò chì u prossimu Althing era statu u pretestu ch’idda avia trovu par mova da a so casa, cù uni pochi di raprisintanti di u nordu, è cussì renda una visita à u so caru babbu, postu ch’iddu si truvaia à mezu parcursu. Ma Mörd u malignu capisti chì calcosa frasturnaia a so fiddola. Stringhjindula in acqua com’iddu l’avaria fatta pà un’ amanti, li parlò dulci à l’arichji, è li pricurò di libarassi di u pesu chì a lacciaraia. Quidda s’abbandunò, tantu à l’amasgiuleri di u babbu chè à i rivilazioni. Un matrimoniu micca cunsumatu, mi dici ? Ma com’hè pussibuli ? Un urganu chì imbuffa à tal’ puntu ch’iddu ni duventa mustrosu, è ch’iddu rifusa d’infrugnassi ? Hè propiu unu spaventu… Ciò chì a bella Unn vinia di palisà lacò stupitu à Mörd Ochjibassu. A ghjovana donna, agrundendusi contr’à a spadda di u babbu, lacò miscià una lacrima, com’è par fassi ricunfurtà ancu più forti, po’ i so dita viaghjoni in acqua senza ch’idda ci pinsessi, è cù u rivesciu sfrisgioni u membru paternu, u stimoni parpena, è po’ d’un colpu, tarrucchendu, si lagnò a sposa tralasciata ch’un rigalu simuli ùn li fussi statu à dispusizioni. O Bà, parchì tutti l’omini ùn ani i vosci prupurzioni ? Parchì ùn sò fatti à u pinneddu com’è vo ? Risini insembu, è mentri chì ‘ssu vechju sputritu di Mörd si lacaia palpulà senza vargugna in quidda vasca buddenti, elaburoni un pianu ghjustu par fà rumpa ‘ssu matrimoniu ch’ùn sirvia à nudda.

1 commentaire: